2011年4月18日 星期一

成員自我介紹:李之安(Angel Li)

姓名:李之安(Angel Li)
系級:外語大二
興趣:跳舞、電影
動機:充實自己的人生,朝著夢想邁進


1. 自我介紹並描述在過去一年內一個令你印象最深刻的活動〈在活動中扮演的角色,以及活動帶給你的收穫〉。

In the past one year, I pour my effort out in pop dance club almost everyday. Because I stand at an important position in this club, the one to teach others dancing.
In my opinion, If I decide to do a thing, I will struggle all my efforts on it, if I don’t do it well, I will rather not doing it.
I remember the first time to teach others, I get nervous but I still tell myself to stay calm. Every time when someone asks me some questions that I can’t answer, I will try to figure out. Is his body control not good enough or is my explanation not clear? Every people has their obstacle in certain part of body, but my work is trying to help them find it out. Just like there are different case of troubles, but I can’t give up to teach them, because I know through this process, I will progress too, just like the difficulties in life.


2.請問中華民國外交現況為何、其處境上有哪些挑戰,以及身為台灣青年應該如何發揮力量。

這個寒假,我到了外交部的交際科擔任工讀生,這讓我對台灣的外交現狀,有了相當大的認識,雖然我能做的很少,但是我卻體驗了好多事情。
在製作各國大使名牌的過程中,我很好奇地問著其他的姊姊,為什麼每天都有這麼多的外國使節來台灣,為什麼他們每天都在吃飯? 他們的回答是,因為台灣的外交處境很糟糕,必須不斷透過這種春宴、國宴,或者各種節日都要帶外賓出去玩的機會,來使他們對台灣留下好印象,我心裡覺得台灣的外交官真的很辛苦,邦交國如此的少,付出的心力卻如此的大,而其他世界強國卻只要坐著等就有人來跟他們要好,每天黏著籤條,打著各國大使名字的同時,我工作起來格外心酸。
我記得在春宴的時候,我後面站了一個巴拿馬共和國的大使古卡隆先生,他那時候跟我聊天,說道台灣真的要加油,他覺得台灣的人很親切很有人情味,只是在外交上不斷受到打壓,這句話,從一個外國大使的口中說出來,我覺得我真的很想為台灣的外交做些什麼,但我現在只是一個學生,能做的事情有限,我只能讓別人多了解台灣,讓他們知道台灣是一個很棒的地方而已吧。所以我才想來參加這個國際青年大使,來對台灣的外交做些努力。


3. 英文文章寫作,題目:My Hometown。

I remembered when I was 14, I went to Canberra, in Australia, to studied for two months. At there, a Korean told me,” You come from Taiwan? But Taiwan is not a country, right?” At that time, I immediately understand what my hometown looks like in other’s eyes.
Taiwan is really a beautiful island, the most marvelous thing is not the scenes or the food, I think is the people live in here. When I meet foreigners I will tell them if you have any difficult finding roads, the passengers will definitely give you a hand. I remembered when I studied in Mcdonalds, a Danish came to chat with me for almost one hour. He asked me the people in China and in Taiwan are different or not. Then, I answered,”
Of course we are different! We are more lovely!”.
Then, Taiwan is a free country unlike other country in this world. We can talk whatever we like to say, we can choose what to read. This is free and a place retain traditional Chinese culture, progress and knowledge spread in every place without restrain. Besides, we have museum to maintain the tradition of history. I really hope Taiwan can be known to more people around the world.

沒有留言:

張貼留言